2023 metų Lietuvos kartingo sezone netrūko naujovių, o viena iš svarbiausių – „Cadet“ kategorijos atsiradimas.
Ši kategorija skirta vaikams nuo 6 iki 8 metų. „Cadet“ taurėje sportininkai varžosi kartingais, kurių variklių galia apribota, kad lenktynininkų išvystomas greitis siektų iki 80 km/val. Ši nauja iniciatyva visapusiškai naudinga jauniesiems kartingo lenktynininkams, mat dalyviai gali pagerinti vairavimo įgūdžius, pajusti fizikos dėsnius, susidurti su lenkimais saugioje aplinkoje. Tai yra jauniausia terpė dalyviams, kur jau vyksta lenktynės, nes jauniausioje – „Baby“ – kategorijoje, vairuotojų laikai nėra skaičiuojami. Galima sakyti, kad būtent čia sportininkai susipažįsta su pergalės skoniu arba mokosi iš pirmų nesėkmių. „Jauniems lenktynininkams tai yra geras pirmas žingsnis link rimto sporto“, – teigė didžiausios kartingo sporto komandos Lietuvoje „Baltic Karting Academy“ vadovas Edvardas Grabliauskas.
Nors pirmasis „Cadet“ taurės sezonas nebuvo itin gausus, šios kategorijos atsiradimu džiaugėsi ir patys dalyviai, ir jų tėveliai, ir Kartingo akademijos vadovai. „Visi esame patenkinti. Matosi, kad šioje kategorijoje yra labai daug potencialo. Galbūt norėjosi dar daugiau dalyvių pirmajame sezone, bet kadangi startavome labai vėlai, tai viskas yra normalu. Matėsi, kad vaikai tobulėjo su kiekvienos lenktynėmis, gavo pamokų, nes kiekviename etape vykdavo atkakli kova“, – teigė „Baltic Karting Academy“ vadovas.
Pirmuoju Lietuvos „Cadet“ taurės nugalėtoju tapo septynmetis Markas Vaičekauskas , kuris iš viso sezone surinko 196 taškus. Jis pergalę užsitikrino tik pačiame sezono finiše – šeštojo etapo finale, kur aplenkė pagrindinį varžovą šešiametį Luką Stasionį. Pastarasis su 193 taškais liko antras. Trečiąją vietą užėmė Jurgis Marcinkevičius (102 tšk.), kuriam neseniai sukako septyneri.
Verta pažymėti, kad šioje kategorijoje visų galimybės yra lygios, nes kartinguose įmontuoti identiški „Briggs & Stratton“ varikliai. Paskutiniuose dviejuose etapuose „Cadet“ varžybose startavo ir mažoji kadetė – septynmetė Eva Bukauskaitė, kuri pasirodė išties konkurencingai. „Manau, kad kiekvienoje kategorijoje mergaitės gali lygiai kovoti su berniukais. Eva prisijungė sezono pabaigoje ir tai jai buvo pirmi kartai kartingo sporte. Iš pradžių tempo trūko, bet ji labai sparčiai tobulėjo ir progresavo, todėl kitame sezone ji turėtų lygiavertiškai kovoti su visais“, – kalbėjo E. Grabliauskas.
Nauja kategorija leido užpildyti buvusią spragą, kuomet labiausiai patyrę jauniausios „Baby“ kategorijos dalyviai iškart turėjo persėsti prie gerokai galingesnių „Micro“ kartingų. „Turėjome problemą, kad vaikai per maži lipa į labai greitą techniką ir ten jiems nelengva važiuoti. Visų pirma, tai yra nesaugu, o visų antra – vaikai dar nėra pasiruošę važiuoti „Micro“ kategorijoje, to tiesiog neleidžia daryti ir kūno sandara“, – sakė E. Grabliauskas.
Kadangi pirmas blynas neprisvilo, jau dabar juntamas didelis susidomėjimas antruoju „Cadet“ taurės sezonu. Jau dabar susidomėjusių yra kone dvigubai daugiau nei pernai, tarp kurių – nemažai buvusių „Baby“ kategorijos dalyvių. Bus siekiama, kad „Cadet“ taurės varžybos būtų kuo gausesnės, o visi lenktynininkai vėliau galėtų pasirinkti norimas galingesnes kategorijas, pavyzdžiui „Micro“ arba „Briggs Mini“.
Šis projektas yra inicijuotas kartu su Lietuvos kartingo federacija (LKF), todėl kaip ir pernai, šiemet „Cadet“ taurės etapai vyks kartu su LKF organizuojamais renginiais. Penkerių metų sutartis leidžia užtikrinti, kad vaikai saugiai tobulėtų bei augtų kaip sportininkai. Projekto kuratoriai „Baltic Karting Academy“ turi pakankamai kartų su analogiškais „Briggs & Stratton“ varikliais. Pasak E. Grabliausko, į „Cadet“ taurės kartingų variklių karbiuratorius yra įdedami restriktoriai, kurie paprasčiausiai sumažina galią. Išėmus restriktorių, jau galima varžytis galingesnėje „Briggs Mini“
kategorijose. Tai leidžia gerokai sutaupyti, nes su tuo pačiu kartu galima lenktyniauti keletą sezonų. „Norime, kad Lietuvoje užaugtų kuo daugiau profesionalių lenktynininkų, todėl svarbu suteikti jaunimui visas sąlygas pademonstruoti savo pajėgumą, kad vėliau jie, įvertindami vairavimo ir finansines galimybes, galėtų toliau kilti karjeros laiptais“, – sakė E. Grabliauskas.
„Cadet“ kategorija yra itin populiari Italijoje, taip pat panašios varžybos rengiamos ir Estijoje. „Šiai dienai mūsų kategorija yra lietuviška, bet mes esame atviri visiems. Visada bandome apie save
papasakoti svečiams, pasiūlyti savo paslaugas. Manau, kad ateityje „Cadet“ taurės varžybose sulauksime ir užsieniečių, nors tokio amžiaus sportininkų paprastai niekur nėra labai daug, be to, jie įprastai gali lenktyniauti savo šalių trasose ir vykti į užsienį nėra didelės prasmės“, – pripažino E. Grabliauskas.